En ny fredag

För ett tag sedan var jag en söndagsbloggare - men nu har jag bestämt mig för lite variation och helt spontant blivit en FREDAGSBLOGGARE. Lite variation skall ju sätta guldkant på livet har jag hört.....

En fullmatad vecka har passerat, och det ska bli SÅ skönt med helg. Våra badrumsmöbler kom inte som utlovat denna vecka. Nu håller vi tummarna för nästa vecka.

Möbler till vardagsrummet är däremot inköpta + beställda. Nya TV-bänkar är inköpta och ett barbord + 4 stolar är beställda. Nu vill jag ha ett nytt soffbord också.
Ingen som behöver en TV-bänk och ett soffbord. Börjar bli lite trångt i förrådet. Hela lilla loppans gamla rum står där oxå!!!

*************************************************************************************************************

I dag hade vi en utbildningsdag på vår jobb och jag är med i fortbildningsgruppen, så jag hade varit med och satt ihop programmet. Lite pirrigt att få till något som passar ca 50 personer med lite olika proffession.
Vår huvudföreläsare hade jag bokat. En 31 årig kille som heter Jonas Helgesson. Han kommer från Malmö, har skrivit en bok, sysslar med stand-up commedy och föreläser. Och så har han en CP-skada.
Jag har läst boken och bara älskade den (Grabben i kuvösen brevid).


Och jösses vilken succe han gjorde. Han föreläste om motivatio och konsten att lyckas i livet trots att man inte heter Madonna. Blandat med mycket humor. Ja, det var verkligen jätte bra.
Så det blev en mycket bra dag, och nu känner jag mig lugn och avslappnad.


Han berättade att hans mål under 2009 är att bestiga Kebenekaise. Och jag är helt övertygad om att han kommer att göra det.
När han når toppen skall han ringa ett enda samtal. Gissa var?????
Till FÄRDTJÄNST!!!!!

****************************************************************************************

Nu är det dags för Let´s Dance.
Så trevlig helg på Er!

//Sunlinda

Permalink Allmänt Kommentarer (14) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sussilusen

Boken har jag läst och rekommenderar den varmt. Hade varit kul att varit där.

Postat av: Sussilusen

Vad ska ni ha för soffan?

Postat av: beccaQ

Hej! Oj oj oj vad ni grejar... Jag ska ta å hämta lite grejer från er jag... Men när passar det? Får väl helt enkelt ta mig en visit. Det är ju faktiskt inte långt borta jue... Jag har ingen ledig dag förräns 2/4 (då ska jag t Ksd. Plugg och tentor och jobb ända tills dess...



Kram

Postat av: beccaQ

Å ja, jag vet att vi pratat om den 2:e :o), det jag menade var att det var min första lediga dag. Å då är jag ledig tills den 7:e. Kanske ni är hemma helgen den 4 lr 5:e?

Postat av: ErikaÖ

Kul att utbildningsdagen blev bra....

Jag behöver in inredningsarkitekt kanske du kan ställa upp - mitt hem förfaller. Tiden räcker inte till.

Postat av: Sussilusen

Jag såg att du funderade på Vårruset. Bra. Då får vi lite å äta!!!!

Postat av: Annzingen

Här är en till som tappat gnistan för att blogga, har inget att skriva tycker jag...

Kul med nytt hemma!

Skulle gärna hört den föreläsningen. Har du boken Grabben i kuvösen brevid, jag skulle gärna vilja låna den i så fall.

Ha det gött i soooooooooooolen =)

Postat av: Sussilusen

Jag har heller inget att säga men jag bloggar ändå. Jag har boken men har lånat ut den och kan inte komma på till vem. Jag ska kolla det.

Postat av: Annzingen

Lånar gärna boken om du finner den =)

Postat av: Sussilusen

Nu är det fredag!!!!!!!!!!!!!!!!

Postat av: Annzingen

Hallå Sunlinda!!!!!

Det är en ny fredag och jag saknar ditt nya inlägg!!!!!!!!

Hallååååååååååååååååå, hör du mig?

Hallåååååååååå!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tjo ho!!!!! Skriver du????????????????????????????????

Jag kollar igen om en liten stund....

Postat av: Annzingen

Hallå Sunlinda!!!!!

Det är en ny fredag och jag saknar ditt nya inlägg!!!!!!!!

Hallååååååååååååååååå, hör du mig?

Hallåååååååååå!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tjo ho!!!!! Skriver du????????????????????????????????

Jag kollar igen om en liten stund....

Postat av: beccaQ

Hallå!!! Jag undrar allt jag med... Missade du fredagen lr? Hehehe...



Kraaaaaaaaaaaaam

Postat av: beccaQ

Nu har det gått en fredag till faktiskt...

Mötti härs! :o)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback