Fåglar

För er som känner mig väl, så vet ni att fåglar inte är mitt favorit djur. Blev under ett av mina första sommarjobb anfallen av en flock svalor vars bo jag var alldeles för nära. Jag rensade rabatter för kommunen och svalorna hade sisådär en 20 bo på rad. Fast jag hörde dem inte först eftersom jag lyssnade på min free-style (ni som är i min ålder vet vad det är). Till slut hade jag svalor över allt, i ansiktet, i håret och jag flydde i panik därifrån. Efter det gillar jag inte fåglar, blir lite lätt stel i kroppen när de flaxar omkring mig.



Så på min hatafåglar lista toppar svalor, tätt följt av fiskmås. I närheten av varje söt fiskmåsunge finns hon - FISKMÅSMAMMAN!!!!!!!!

Men nu har jag på morgonkvisten idag gjort en ny lista. Eller ja, inte en ny, utan en till.
Fåglar som stör sömen-listan.

1. Trana (Bromsa aldrig om en trana står på vägen nära vårt hus, jag betalar självrisken!)
2. Skata - gillar att reta vår kanin
3. Kråka - kompis med skatan och följer med den för att reta kaninen.
4. Björktrast - svår att skrämma bort då de sitter för högt upp i träden

Och hur jag än försöker att tänka efter (har gjort det i ca 18 år nu) så finnsdet inget positivt med fåglar!
En återkommande mardröm är att jag vaknar upp på en luftmadrass mitt i fågeldammen i Mariebergsskogen. Då är jag lätt svettig när jag vaknar.
Och så finns det människor som har fåglar i bur inomhus - FRIVILLIGT! Hemska tanke!

Hoppas på en solig och fåglar på avstånd -dag!
//Sunlinda.


Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Erika

Linda vi delar på självrisken - du vet att jag hatar dom där vidriga fåglarna...

Postat av: Sussilusen

Många oönskade djur finns det. Kör över grävlingen också vet ja men den självrisken betalar inte jag.

Postat av: Pillargontanten

Stackare :O) Låter inte som en trevlig fobi...

Jag lovar köra över varje fågel, men jag vill ha de döda, jag har nämligen en konstig hobby...

Fågelapportering med hund, men då ska de va stendöda, och då är de ofarliga kan jag lova :O)

Postat av: beccaQ

Tack! Det finns fler som förstår det äckliga och absurda i fåglar. Tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback