Ledig

Ledig idag. Lilla loppan o jag är hemma. Stora loppan är i skolan. Vi skottar, städar o tvättar!

Har ju börjat med facebook, men är inte helt säker på om jag gillar det. Visst är det kul att hitta gamla kollegor och klasskamrater och vänner som bor en bit bort, men det var fasligt mycket pyssel och läsande och skrivande och meddelande.... Och för allt som händer så kommer det ett dj**la mail också. Går säker att korrigera, men jag vet inte hur. Och sedan blir det lite jobbigt med alla vänförfrågningar som kommer, som man inte är intresserad av... FB tillhör mitt/vårt privat liv och tex personal på mina barns förskola/fritids vill jag inte ha där. De är jätte snälla och trevliga, men för mig är det viktigt att skilja mellan privat och inte privat. Föräldrar till barn jag arbetar med är samma sak. Måste man vara vänner på FB bara för att man säget hej till varandra i mjölkkylen på ICA. För mig känns det hel konstigt!
Och för att fortsätta och gnälla på FB, måste man se allt som händer på alla andras sidor. Vissa är jätte kul att se och läsa, men alla vill/orkar jag inte se....
Nej usch - FB var nog bara jobbigt!

***********************************

En annan jobbig sak är denna vikt jag bär omkring på också. Börjar mer o mer fundera på viktväktarna igen. Har dock inte kommit fram till något beslut än.... Kanske helgen kan ge lite utrymme till en funderare!

Ha det gott!

Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: BeccaQ

Stöööör mig... på vad? Jo varje gång jag ska skriva en kommentar hos dig måste jag fylla i mina uppgifter och trycker i rutan kom ihåg mig. Hjälper det? Nej!!!



Hur som helst tänkte jag skriva att jag oxå seriöst måste ta tag i vikten och fick till och med den drastiska tanken att åka till Ksd på VV 1 gång i v eller varannan... hmmm.... Ska oxå fundera under helgen vad i all världen jag ska hitta på.



Trevlig helg till er alla!/Kramis

Postat av: BeccaQ

Ang FB: säg bara ja till vänner du vill ha och som du känner. Hjälp det blir för mkt annars. Å det där med ett mail varje gång... grr... jag har gjort inställningen 1000 ggr att det inte ska komma men det gör det ändå.

Postat av: Anonym

Orkar inte fylla i allt igen...



Ja jag vet, jag med! Inte en massa konstiga dieter, bara äta mindre fett röra mer på sig. Hur svårt kan det va? SVÅRT!!!! tydligen... Ja kanske vi skulle ta sällskap. Funderade lite på om jag skulle be de på GYN att jag får väga mig där vv. De erbjöd hjälp om man ville, så väg-hjälp kanske? Ja vem vet.

Postat av: Sussilusen

Jag måste också fylla i mina uppgifter varje gång.

Om du går med i VV så är jag gärna med å betalar för jag kan inte gå men vill gärna vara med. Kan vi inte köra ihop?

Postat av: BeccaQ

VV på distans då eller vad? Ngt måste göras å gör man det ihop med andra har man ju större chans att klara sig ju :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback