Jag har blivit utmanad!!!

Utmaning från Granne E!!!!!


HUR FÖRDELAS SYSSLORNA I HEMMET??

1. Vem tvättar?
Jag, jag och jag. Om min man sätter på en maskin tvätt innehåller det till 100 % hans arbetskläder, som har tagit slut.


2. Vem diskar?
Vi ställer båda in i diskmaskinen, men jag sätter på den och plockar ur den. 


Vem dammsugar & skurar?

80% jag när det gäller dammsugning, 100% jag när det gäller att skura!

4. Vem dammtorkar?

Båda

5. Vem tar hand om uppsättning av hyllor osv?

100% min man


6. Vem sköter om bilen osv?

Min man gör det efter det att jag i månader har tjatat om att det måste göras, eller att bilprovningen gett oss körförbud och ingen annan utväg finns.
 

7. Vem stryker kläderna?
100% jag


8. Vem rengör avlopp osv?

Jag är gift med en rörmokare - vem tror ni!!!!

9. Vem storhandlar?

Jag, alltid. Och tack och lov för det - annars skulle vi svälta!!


10. Vem kastar grovsopor, tidningar osv?
Jag, kanske min man om jag har ställt dem i hans bil när han ska till tippen!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Annzingen

Kan han sätta på tvättmaskinen själv!!!

Diskmaskinen kan vi båda med men dammsugaren kan nog bara jag, i stort sett skura vet han inte vad det är och hur man gör och dammat hat han aldrig gjort, inte mer än torkat borden. Hyllor och bilen är 100% hans ansvar, men stryka har han aldrig gjort, avlopp också hans grej utom i duschen det tar jag. Handlar gör vi båda och kastar grovsopor gör nog han för det mesta men även jag.

Men Du är det Du eller han som tar hand om avloppet, jag tänkte på skomakarens skor....

Postat av: Sunlinda

Det är faktiskt han som gör det!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback