Hemma igen!

Nu är jag tillbaks! Efter tre veckors underbar semester sitter jag nu framför braskaminen och myser över all snö som kommit när vi var borta. När vi åkte i början av december var det flera plusgrader, grått och regningt. Fast det är lite konstigt att gå från nästan 40 plusgrader till minus 15 som det är här just nu......

Just nu har barnen somnat ifrån Bollibompa. Jag och maken kämpar med att hålla oss vakna. Vi tänkte att vi skulle härda ut till 20:00, men det går nog inte. Vi är "jetleggade...."

Hur var det då, var det värt alla pengar???? JAAAAAAAA, det var underbart. Det var varmt, sol, god mat, mycket shopping, lugnt och skönt.

Vi har solat och badat i massor. Inte många moln har passerat förbi den solen. Helt säker på att de har en annan sol, än den vi har här hemma på sommaren.

Mitt stora barn hade en mycket bra fisketur (en Black Marlin på 50 kg) och barnen blev friska.
Vi besökte många stränder och åkte ut till en ö en natt. Ön heter Raya och var helt underbar. Stranden var som att gå runt i mjöl och vi hade en jätte mysig bungalow.



Se hela bilden









En helt underbar ö som jag gärna besöker igen!

Tre resväskor hade vi med oss hem, vilket var en mer än när vi reste ner.......
Nu får vi leva på nudlar och blodpudding ett tag, om ingen vill bjuda oss på mat....=)

I dag har vi skottat, handlat mat och gjort julskinka. Så nu i kväll åt vi gröt och skinkmacka.
Thailändarna ordnade en jätte trevlig kväll på julafton, men det var svårt att få någon julkänsla, så vi tar igen lite i efterhand.

Nej, nu åker ögonlocken snart ihop, så jag uppdaterar mer någon annan dag!
Ha det gott!

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sussilusen

Nudlar är gott o i blodpudding är det mycket järn. Tyvärr så bjuder jag inte på mat för jag har slutat äta (igen). Nej då det har jag tyvärr inte. Slå mig en signal så kommer jag på kaffe direkt.

Postat av: Pilargontanten

Välkommen hem! Gissa vad? Jag träffade din syster på tåget, mellan Vänersborg och Göteborg :O) Lustigt!

Postat av: Erika

Inte avis alls.

Postat av: Sussilusen

Världen behöver skitkärringar vet du. Vi tar kaffet när det passar dig. Jag är kvar ett tag till.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback