Deppig....

I tre veckor har jag nu kämpat på med LCHF-metoden. Och jag kan inte påstå att jag har kämpat. Det har varit ganska enkelt och jag är mycket sällan hungrig. Och god mat har det varit. Och jag är pigg och glad.
MEN jag går inte ned i vikt. Efter första veckan hade jag gått ned 1,5 kg. Kanon tycket jag.
Efter andra veckan hade jag gått upp 0,5 kg. Inte lika kanon tyckte jag.
Sedan ligger det där och pendlar. Ned 2 hg, upp 2 hg, ned 4 hg, upp 3 hg. Jag blir tokig. Jag gör ju det här för att gå ned i vikt.
Och jag läser och läser om metoden, om eventuella saker man kan göra fel om man inte minskar i vikt, jag ändrar det som jag tror att jag kan göra fel  ---- Men inget händer......
Jag har inte ens lyckats gå ner de 1,2 kg som de skriver är vätska, utan på 3 veckor har jag gått ned 8 hg.....
Och då finns det ju en del övervikt att ta av.....
Om jag hade varit med i viktvärktarn så hade jag minst gått ned 3 kg på dessa veckor och man hade börjat känna lite på kläderna.
Mina kläder sitter fortfarande som ett korvskinn och midjan har inte minskat en milimeter.
Så det blir väl ytterliggare en metod att lägga på hylla, för att gå tillbaka till det som jag vet fungerar på mig, nämligen viktväktarna. Inte lika roligt - men det funkar!!!!

//Sunlinda

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Erika

Du kan väl avvakta föreläsningen iaf. För lite fett?

Postat av: Pillargontanten

Jag tror också på för lite fett, riksne finns att man fyller tallriken med grönt, det skja du INTE göra, var snål med grönt!

Fett och protein, tänk så!

Gå på föreläsningen mad oss andra, jag har gått ner 13 kilo på detta... visserligen gått upp två igen, nu när jag slutat röka, men det vet jag ju varför :O)

Upp med hakan kompis, viktväktarna, ger dig resultat, men varför behöver du då göra om det :O?

Postat av: Erika

Kom på när jag funderat en stund. Jag gick ner precis som du i början - jättesakta. Det som var bra var att jag gick ner iaf och kände mig nöjd, mätt och inte bantande. Det kommer sakta ska du se...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback