Upp som en sol, ned som en....

...pannkaka.

Phu, klockan är 13 och jag är redan helt slut.
Vaknade någolunda utsövd, men fotrfarnde förkyld - har varit i över två veckor nu.

Hade mycket på min att göra lista idag. Intet anande att jag även skulle få ta över min käre makes att göra lista. Han har fortfarnde så ont att han inget orkar göra, och igår tog han bort sitt förband och insåg att det var SJU stygn och ett snitt på ca 10 cm. Genast blev allt så mycket värre.....

Så nu är huste städat, några tvättmaskiner körda, ren tvätt viken, nybäddat i sängar och gräsmattan klippt.
Familjen har fått mat och min energi är slut.


I måndags skadade lilla loppan foten på dagis, vilket resulterade i att hon inte har gått på foten på flera dagar = mamma bär!!!
Foten är röngad och allt var helt, så det är nog bara en kraftig stukning. Men ändock krävs vårdande insatser av mamma.


I går var det 4 års konrtoll för lilla loppan = gick bra.
Det var också 6 års kontroll för stora loppan, med spruta. Oj, vad nervös hon var. Många tårar blev det, men det gick bra. Men idag blev det feber ( kan få det av vaccinet), så där fick mamman en till att vårda.


Vem vill vårda mig???????
Snälla.....

//Sunlinda

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sussilusen

Jag ställer upp på vårdandet vet du.

Postat av: Sunlinda

Tack. Du är alltid en vän att lita på.

Postat av: Annzingen

Längesen sist ska bli bättre på att blogga, blir mest facebook nu, är du med där???

Pigga på dig =)

Postat av: Lotta

Din tid kommer, jag lovar, rätt vad det är så sitter man där, och funderar på var tog mina vårdarobjekt vägen....

Ha det gött!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback