Första...

...operationen är avklarad. Gick bra, men lite eftersviter med smärta och matbekymmer får vi nog räkna med ett tag. Men nu är nya rör insatta i öronen, och där fanns det gott om vätska sa läkaren. Hon kan inte ha hört någonting sa han. Och jag är nog enig att hålla med honom. De senaste månaderna har hennes ljudnivå varit ganska hög.
Polyperna är nu borttagna för tredje gången och översta delen på mandlarna är också borta.
Så nu är det vila och lugna aktiviteter som gäller resten av veckan.

***********************************************************************************************

Lilla loppan fick ett smärre bryt när vi kom hem på kvällen och har i två timmar gnällt och tyckt synd om sig själv för att inte hon fått opereras och att vi skulle tycka synd om henne, och att hon skulle få vara hemma från dagis. Hon har redan glömt en stukad fot, röntgen och hemma från dagis i tre dagar, för bara två veckor sedan????

Efter två timmars gnällande, klagande, gråtande mm, så tappade även jag humöret. Trots mer än sex års universitetsstudier i pedagogik, så blev jag mer eller mindre vansinig! Jag hotade med en hel del saker som jag i praktiken visste att jag inte skulle kunna genomföra - tex "Om du inte ger dig nu så får du sova i vedskjulet".
Detta är så emot mina principer och något som jag nästan aldrig gör.
 
Om man hotar ett barn skall man bara hota med saker man kan genomföra, annars tappar barnen så småningom respekten för en, och vet att det bara är falska hot. En regel jag mycket sällan tummar på, men i kväll rann bägaren över.
Så nu sitter jag här och skäms, och låter mitt samvete lättas lite på er....

************************************************************************************************

Men nu gäller det att ladda, för på onsdag har vi nästa operation....Fan, då är det jag...

***********************************************************************************************

Ha en bra vecka!
Sunlinda

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lotta

Som mamma, kan väl tappa tålamodet oavsett hur många års studier av pedagogik man har, det är helt mäsnkligt.

Och du, jag tror faktiskt inte att den lilla loppan tar nån skada av det :O)



Hoppas det går bra, med operationer och annat!

Postat av: ErikaÖ

Mina har nog fått ett och annat tomt hot dom med men blandar man med hot man uppfyller vet dom ju aldrig när man menar allvar? elLer? Fast jag har ju läst omvårdnad och där pratar man bara om "kärleken"????

Postat av: Sussilusen

Respekten får du tillbaka när de blir lite äldre. Hoppas det gick bra idag

Kram

Postat av: Annzingen

Nu har ni allt haft mycket, så jag förstår att bägaren rann över... Känner tyvärr igen mig själv om det är till någon tröst, nu när vi oxå haft för mycket av tråkigheter runt oss...

Sedan undrar ja när du tog den nakenbilden på mig i badet??? Fy sånt ska man väl inte lägga ut på andra!!! =) Kramar från mig som ingen baddräkt passar till och som har blivit ombedd att ta med en bikini helgen efter midsommar... tänk dig mig i bikini, hujeda mej..

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback