Tulpaner

Under denna tid av året älskar jag tulpaner.
Jag köper nog en bukett i veckan hela våren, och jag har ingen favoritfärg utan det varierar.
Om man vill ha sina tulpaner en längre stund utan att de skall bli långa och rangliga så skall man;

1. Skära av skälkarna rakt av, så de får en ny snittyta innan man sätter dem i vatten. INTE klippa - då trycker man ihop och förstör stjälken!!!

2. Ta så kallt vatten som möjligt.

3. Ta enbart någon centimeter med vatten i vasen och fyll på lite dagligen istället. Tulpaner dricker nämligen vatten med hela stjälken, och ju mer vatten de får, desto mer dricker de och ju längre blir de.

Lite tips bara!



//Sunlinda

Permalink Allmänt Kommentarer (6) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: ErikaÖ

Har álltid undrat varför mina tulpaner blir så långa och fula.

Tack.

Postat av: Anonym

Vilken himla tur att jag köpte tulpaner till dig då. Jag är själv himla glad i dem. Ett tips till iallafall enl. mig; Man behöver rätt sorts vas.

Postat av: Sussilusen

Jag glömde att tillkännage vem jag var.

Postat av: Anonym

Tack för tulpantips, jag älskar också tulpaner.

Glöm inte mössan Sunlinda, visst är den bra. Jag försökte att sätta in den i bloggen men klarade det inte, tyvärr.

Postat av: Annzingen

Jag är boven till inlägget ovanför =)

Postat av: Erika

kolla in min blogg


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback