Stora loppan

Nu har jag stoppat om mina loppor, som är mina små loppor - men som alldeles för fort blir stora.

Idag fick vi brev från vår kommun angående val av 6-årsverksamhet. Och trots att jag redan börjat att fundera så blir det så påtagligt när brevet dimper ned. Hjälp - hon är snart 6 år!!!!!!
Och nu blir det ännu mer funderingar på vilket val man skall göra. Fördelar skall vägas mot nackdelar. Kan tyckas som ett enkelt val för många, men om man är förskollärare, lärare och specialpedagog vet man en del om skolans värld och har många funderingar och frågor.
Vi har iallafall beslutat oss för att besöka 3 olika skolor och titta på deras verksamhet och upplägg.
Usch, inget enkelt beslut!!!!!

*****************************************************************

I övrigt så är det helg. Skönt!
En lugn helg med lite alla-hjärtans-dags-presenter till make och loppor. Och så givetvis en promenad med Sussilusen.

Ha det gott i kylan!
//Sunlinda 

Permalink Allmänt Kommentarer (9) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Annzingen

Ha en bra alla hjärtans da!!!

Önskar lilla ja!

Postat av: Sussilusen

Det finns lite att fundera på ja. Hoppas ni hittar det ni känner är bäst. Du tycker det går fort med barna. Tänk på mig då "gammelkärrnga". 20 och (senare iår) 17. Lika bra att sluta pensionsspara!!!

Postat av: Lotta

Friskolan då, på hemmaplan....

Trodde alla som bodde där, valde den :O)

Ha en härlig lördag kväll!

Postat av: Lotta

Kamrater är viktigt, det håller jag med om, speciellt för flickor!

Lycka till i ert val i alla fall!

Postat av: annemira

Visst går det fort, alldeles för fort. Det tycker jag också. Men jag brukar alltid prata mej varm för att barnens alla åldrar har sin egen charm och man som förälder "växer" med sina barn. Detta betyder dock inte att man inte kan sakna barnen i vissa åldrar. Jag har ju vuxna barn, men jag kan fortfarande tänka på alla de sköna kramar mina små barn gav mej. Detta kan jag sakna. Nu får jag istället de vuxna barnens kramar och tänk, de är lika sköna. Och tack och lov behöver jag inte sakna dem :-)

Kram och Mötti Härs!!!

Postat av: ErikaÖ

Tiden går alldeles för fort....



Jag förstår precis vilka funderingar du har, har oxå haft dom (fast det kanske är svårt att tro). 6:an på sparnäs för W var/är inte helt självklart. När Hanna började 1:an var skolan på väg att läggas ner vilket heller inte var ett lätt beslut att ta. Nu är jag grymt nöjd som förälder, som ordförande är jag glad över alla föräldrar som verkligen tänker och skaffar sig en egen åsikt och ett eget tänk, det brukar bli allra bäst i slutänden. Jag hoppas du får ordning på dina funderingar och du får gärna höra av dig om det är nåt jag kan hjälpa till med, det jag inte vet tar jag reda på. Det jag kan säga är att det ser bättre ut än nånsin just nu, det behöver iof sig inte betyda nåt i er situation (förlåt för en lång kommentar) Kram

Postat av: Sunlinda

Tack för allt stöd, alla vänliga människor.

Granne E - jag hör av mig när funderingarna dyker upp, Tack!

//Sunlinda

Postat av: Anonym

Du vännen,har du irrat dig bort bland alla skolor? Kramis från tanten som kommer hem på torsdag.

Postat av: beccaQ

du det ska jag säga dig att tid det har jag... om du inte kommer på onsdag eller torsdag för då är jag på min skola å irrar runt...hehehe


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback