En solskenshistoria

Tänkte bjuda på en kul liten historia så här på årets sista dag!

De 18 eller 19 december tog vi taxi till en helmysig strand ca 30 minuter bort från vårt hotell. Vi solade och badade hela dagen. Vi låg där en liten lagun mötte havet och skillnaden på ebb och flod visade sig tydligt under dagen.
Jag och lilla loppan plockade koraller och snäckor, som vi senare tog med till vårt hotellrum och la i en liten påse.
En snäcka var jätte fin. Som en lång, smal, svart strut.

När vi packade sista dagen la jag ned plastpåsen med snäckor och koraller i resväskan, trots att man inte får.

När vi kom hem placerade jag dessa koraller och snäckor i en liten glascylinder med värmeljus i. Hamnade på köksbordet och med denna kyla har många värmeljus hunnit med att brinna över dessa koraller och snäckor.
Den långsmala, fina, svarta snäckan har legat överst, i direktkontakt med värmeljuset.

Döm om familjens förvåning när en pigg och glad eremitkräfta tittade ut på oss under frukosten i morse.

Stckars lilla varelse.

Från ett helmysigt Thailand, till ca en vecka i en plastpåse. Sedan i en resväska. Och hur kallt ligger inte de uppe i luften. Tror att det visade på ca -60 grader när vi flög.
Sedan hem till oss och få ett brinnande värmljus i ryggen.....

Nu har han fått en bunke med lite vatten i och en bit julskinka.
Vi döpte honom till Jesus - killen med flera liv!!!



Så nu har vi blitt med husdjur igen!!!

Kram!

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sussilusen

Snacka om livskraft. Tål att tänka på i svåra stunder. Trots mitt urträde ur Svenska kyrkan så gillar jag namnet. (det var av andra anledningar jag gick ur). Då vet jag att om det hinns med så finns det fler djur att vakta (men saltad skinka!!!)

Postat av: Erika

Asgarv...Skitkul historia. Gott nytt solskensår!

Postat av: BeccaQ

Hahahaha... ja han gillade nog värmen av värmeljuset, van Thailand som han är hehe...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback