Dålig mamma...

Usch, hur kan man bli så fruktansvärt arg på någon/några, bara önska dem dit pepparn växer, vilja flytta ifrån dem etc etc etc, för att i nästa sekund känna hur hela hjärtat snörps ihop av en enorm stor kärlek till samma varelser??????

Just nu är mitt liv en känslomässig bergochdal-bana och två loppor sitter i första vagn och lever fan. De bråkar, tjafsar, tjatar, skriker, gråter, gnäller och jag vet inte vad. Men sedan helt plötsligt så säger de "Mamma du är fin" eller "Mamma vi älskar dig". Och tittar på mig som bara de kan.

Är jag en dålig mor som kan växla så i mina känslor eller är det fullt normalt???? Inte vet jag, men tröttsamt är det just nu!

Sedan har jag en stor depression som jag själv orsakat. Jag är FET, FET, FET!!!! Och klarar inte av att ta tag i det som jag borde. Snack om att vara misslyckad!!!! Och just nu gnager detta inne i mig och tar upp större delen av min tankeverksamhet. Känns som det just nu håller på att ta knäcken på mig. Och hur svårt kan det vara att få lite diciplin på sig själv???? Ja, fråga inte mig - jag tycks ju inte  reda ut denna fråga.



Ha en trevlig dag

//Fettot Sunlinda tillika dålig mor

Permalink Allmänt Kommentarer (7) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: beccaQ

Nej men vännen. Nu tar du allt i. Du är inte alls så fet som på bilden... inte ens i närheten ska jag säga. För jag såg dig för inte så länge sedan... Å inte är du en dålig mamma heller. Det vet jag för jag har sett dig in action. Så det så!!!



Kraaaaaaaam

Postat av: Sussilusen

Jag skulle snarare vilja påstå att det är så en bra mamma reagerar. (kan detta vara självförsvar för egen del kanske). En liten tröst till kanske; du blir inte ensam i vassen i sommar. Vill du ha mitt sällskap så ligger jag där o väntar.

Postat av: Lotta

Helt normal reaktion, om du frågar mig, det är ju lite ens skyldighet att reagera och att älska, det är väl det som gör en till en bra mamma.

Nu har ju inte jag sett dig, men tror knappast att du kommer upp i fetklass med damen på bilden:O) Och skulle de va så att ni måste tillbringa sommmarn i vassen, så är ju i alla fall vattnet varmt där :)

Postat av: marie

Tror att alla kvinnor har dessa känslo bergochdal banor. Känner själv att jag blivit helt konstig i humöret sen jag började med preventivmedel igen. Du borde vara stolt och nöjd över din kropp, det viktigaste är att du är frisk och lycklig. Har man inte det liv man önskar så är det bara du som kan se till att få det. Själv känner jag mig ensam just nu men jag är hellre ensam och lycklig än tvärtom.Och jag tycker det verkar som om du har helt normala och urgulliga barn.

Postat av: ErikaÖ

Du är säkert världens bästa mamma - jag lovar jag har sett dåliga mödrar i mitt jobb, precis som du och alla andra lärare säkert har i era jobb....Jag befinner mig i vagenen längst bak där jag sitter och mår dåligt i samma berg-och-dalbana fast jag är grymt åksjuk av mig så jag är mest illamående (jobbrelaterat).....

Postat av: Sussilusen

Och du, inte är du väl lika fet som hon på bilden väl???

Postat av: Sussilusen

Hoppas ni hade det kul igårkväll förresten. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback