En hemsk människas bekännelse...

Alla ni som bor eller arbetar på min gamla arbetsort kan nu spänna ögonen lite extra för jag har en bekännelse att göra.
Den näst sista veckan jag arbetade på orten lämnade jag in min bil hos en lokal bilreparatör. I stället fick jag en hyrbil. Samma dag som jag hämtade ut hyrbilen skulle jag stanna vid ortens minutapparat för att ta ut lite pengar. Det var höga snövallar och jag fann ingen parkering, mer än handikappsparkeringen mitt framför banken, lite lätt lutande in emot banken.
Ingen människa inärheten och sunlinda kör en akut lösning och ställer sig där. Heller ingen i kö till minuten, så det går fort. När jag sätter in mitt kort i apparaten hör jag hur det knäpper till i bilen och jag tittar upp.

VEEEEE OCH FAAASA!!!!

Den sprak nya hyrbilen har av någon anledning lossat handbromsen (kan ha varit någon som tagit i för lite när hon la i handbromsen) och rullar nu rakt in i banken.

BONK!!!!

Sunlinda låtsas som inget hänt, och fortsätter att ta ut pengar. Går sedan liet stelt fram till bilen, backar bak, kollar bilen, kollar banken - inget trasigt - kör därifrån.

Inne i banken stod en kassörska och tittade lite undrande på mig.

Dagen efter stod det på Aftonbladet - Bank rånad - rånarna körde rakt in i banken!!!!

Oj, oj, oj. Nu kommer polisen och hämtar mig.
Nu har jag bekännt.
Undra vilken anstallt det blir???
Men banken gick ju inte sönder, och det var ju bara mina egna pengar jag tog ut - och på bilden hade jag en rånarluva. Jag har ingen sådan.....
HJÄLP!!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: annemira

Stackars Sunlinda. Du kan få komma och gömma dig hos mig om polisen kommer för nära ;-D
Kram

Postat av: Storsan

Hahahhaha!! Jag fnissar PÅ mig!!! Och jag ser framför mig hur du såg ut...!!!
*S*
Trevlig helg nu, och KÖR INTE BIL!!!
;o)
Kram!!

Postat av: Storsan

... för jag minns minsann en annan historia - som innehöll cocosbollar tror jag??
Hehehehehe!!!

Postat av: beccaq

ja du är rolig du... att du verkligen går ut med denna story offentligt...hmm... skulle jag inte gjort om jag var dig. förstår att du nu måste kika över axeln heeeela tiden... :o)

Trevlig helg på dig!!!

Kramis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback