Oj vad vi sliter!!!

Nu har det nya vedskjulet kommit på plts. Inte helt färdigt, men fullt OK att stoppa ved i. Och igår hade vi hjälp av underbara grannar som hjälpte oss att flytta all ved. Oj, vad vi slet och oj, vad vi svettades. Vi körde ved från 11 på förmiddagen till 18.00. Gissa om en dusch och en hel del god mat satt bra sedan?



TUSEN TACK UNDERBARA GRANNAR - VAD HADE VI GJORT UTAN ER!!??

**********************************************************************************

I övrigt har vi avklarat ett barnkalas, med mycket bad, korvgrillning, pinnbröd och glass och godis i massor.



*********************************************************************************

Nu ska vi sätta fart och riva det gamla vedskjulet, som måste vara borta innan måndag. Bråttom, bråttom!!
Sedan har vi en bil som inte gick igenom besiktningen och som måste fixas.
Många måsten nu.....

Men sedan........På fredag.......Då säger jag bara - Grekland Here We Come!!!!!! Då får vi vila!!!!!

***********************************************************************************
I övrigt har vi haft en extra bäbis i några dagar. Ett stackars skadad rådjurskid, som hade blivit lämnad av sin mamma.  Bakbenen fungerade inte och hon kunde inte gå. Vi matade henne i två dygn, hon var pigg och glad, hade inte ont och kämpade för att försöka resa sig. Tyvärr så fick vi inse att hon aldrig skulle klara av att gå, så vi fick ta bort henne. Men ack så söt hon var. Och då jag var den som matade henne, så trodde hon att jag var mamma. och varje gång jag gick så pep hon.



Ha det gott i värmen. Simma lungt!
Mötti härs!!!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Erika

Mycket nu??!!

Postat av: Storsan

Näe... vilken sötis!!

:o(



Men det låter som om du har fullt upp, kära du?

Hehehehe....

Lite moussaka, kebakspett och tsatsiki, samt abnorma mängder retsina önskar jag dig i alla fall; och välförtjänt vila!

Kram och trevlig resa om vi inte hörs innan!

Postat av: Storsan

Hahahah!!!

Det hörs väl!?

"Kebakspett" görs av en köttbit på kon som när det gäller griskött kallas "skinka"...

:o)

Mötti!!

Postat av: Sunlinda

Va bra, då vet jag!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback