Rudolf med röda mulen...

I måndags fick jag en finne på näsan. En stor och ond. På tisdag löpte jag amok på denna finne, klämde allt jag orkade tills själva orsaken kom ut. Detta med resultat av att jag fick ett sår och en stor röd näsa.
Om det varit luciatåg i onsdags och jag skulle ha varit med, hade jag haft två alternativ;

Alternativ ett; Gå längst bak, lukta sprit och låsats att jag klätt ut mig till en fylle tomte



Alternativ två; Gå längst fram och lite klämkäckt låtsats att jag var utklädd till Rudolf.


Nu är näsan mycket bättre och det syns nästan inte.
Men idag kommer min käre man hem och säger;

"Men älskling, har du en finne på näsan?"

Hallå - hur ofta tittar han på mig?

//Sunlinda alias Rudolf

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Annzingen

Jag tycker att du skulle gått längst fram och glänst!!!

Min prickiga solstråle kunde ha gjort sig nra i tåget med, lilla pricken som han nu mer heter...

Du Pölsa är inte helt fel....

Postat av: Susanne

Det är klart du skulle ha gått längst fram, du dricker ju inte sprit. Vad är det med det manliga släktet? De är ju helt hopplösa. Ibland önskade man att de bara höll ......, eller hur? Jag säger bara en sak, min jobbar natten nu!!!!!!!! Vi buntar ihop dem.

Postat av: ErikaÖ

Jag vet! man är inte alltför sedd....

Postat av: Anonym

Har den varit större och rödare än den är nu?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback