Ordning och reda

Just nu har jag full koll på mitt liv. Julklapparna är till 75% färdiga och det som är kvar att köpas vet jag exakt vad det är, och det sker på måndag.
Hela huset är storstädat, lyft på varenda matta, flyttat alla soffor, alla sängar etc. Alla små skrymslen och vråar är städade. Detta trots att vi inte skall fira jul hemma, utan i vår fjällstuga.
Julkorten är skrivna, skall bara köpa frimärken.
Lussekatterna är bakade, pepparkakor blir det imorgon.
Frysen är full med härligt hembakt bröd. Gott recept från Anna Skipper.
När det gäller mitt skolarbete så ligger jag före!!!
Så just nu känns det SÅ skönt!!!

**********************************************************************
Lilla loppan har varit sjuk hela veckan. Började hosta för en vecka sedan. Sedan kom det feber i några dagar. Men trots att den försvann vill inte snuva och hosta ge med sig, och hennes allmäntillstånd är påverkat. Maken var hemma med henne i måndags, sedan har hennes mormor tagit hand om henne - Tack kära mor, du är guld värd!!!!

*********************************************************************

Mitt allra största barn, han som är 35 år, har fått blodförgiftning. Han har under förra helgen och vecka haft ont i en arm, och det gick strimmor längs med hela armen. Kom tydligen till läkaren i grevens tid. Antgligen kommer detta från ett bett som han fick av en gädda i leden i fingret - för flera månader sedan. Han har klagat länge på att det gjort ont i fingret, men han kunde nog inte ana konsekvensen av det.
Jag visste att det inte var nyttigt med fiske!!!!!

********************************************************************
Motion och nyttig mat går det också bra med just nu, men det är inget jag tänker skryta med - för det går lika snabbt att trilla dit igen. Har liksom erfarenhet av detta =)

*******************************************************************

På jobbet är det lika kul som vanligt och det märks att det närmar sig terminsslut i skolan. det blir lite minder för oss att göra då. Men det finns mycket administrativt efterarbete att göra, som nu hinns med.


Hoppas ni andra inte stressar för mycket nu i juletid!!!

Ha det gott!
//Sunlinda

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Susanne

Full koll har jag väl inte och motion o mat funkar väl sådär men jag ligger i fas. Det låter otäckt med blodförgiftning men det låter som det är ok.

Postat av: ErikaÖ

Oj vad du är duktig, jag får lite dåligt samvete....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback