Mat

Varenda gång jag skall åka och handla så tänker jag alltid att idag ska vi inte ha så mycket så idag blir det inte så dyrt! Och så blir det aldrig!!!! Idag tex, skulle jag inhadla mat till oss, sedan skall vi ordna en dessert + lite snacks till nyårs festen. Och så måste man alltid ha en gåva till värdinnan - vilket blev en blomma för 89 kr. Ja, vad slutade summan på - om inte 1500!!! Visst, det var en del att fylla på ifrysen, men ändå!!!
Nu är det en hel del råvaror där jag vägrar att tumma på kvalitet. Köper bara svensk kyckling, bra kvalitet på falukorv, bacon etc. Euroshopper är ett märke som inte kommer ned i min shoppingvagn.

Tänk vad mycket mer spännande man kunde köpa för 1500 än mat!!!!
Men, men - vad är väl en bal på slottet.....

Det händer inte så mycket spännande i mitt liv just nu, så jag vet inte vad jag skall skriva om som ni kanske märker.
Har allvarligt funderat på att sluta blogga - men vem vet 2009 kanske kommer med spännande överaskningar.

Ha det gott!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sussilusen

Mat är viktigt vet du men det är inte roligt att handla.

Jag ska försöka överraska dig under 2009 för jag vill att du fortsätter att blogga. Långa perioder är det ju så vi kommunicerar.

Postat av: Lotta

Givetvis ska du fortsätta blogga, jag smygläser ju med jämna mellanrum :O)

Min matkasse är lika dyr som din, trots att jag ibland låter en och annan euroshopper-falukorv slinka med....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback