Vård av sjukt barn!

Idag har jag varit hemma med mina barn. Den lilla har vattkoppor, men på den stora envisas de med att lysa med sin frånvaro.
Det bästa hade varit om de hade insjuknat ungefär samtidigt. Nu kommer säkert den första att bli frisk innan nummer två blir sjuk. Det blir en LLLLÅÅÅÅÅÅNNNNNGGGGG period med sjuka barn.
Men som tur är så ställer min underbara mamma upp i vått och torrt. Vad vore jag utan henne?

******************************************************************************************************

I dag har vi tvättat, lagat mat, tvättat, lagat mat, tvättat.....
Varför blir tvättkorgen alltid full??? När man väl har tömt den så räcker det med att man vänder ryggen till i några sekunder, så har det varit nån liten  där och fyllt den igen! Den dag jag får tag på denna  så ligger han dåligt till. Lite kul bara att han har samma strumpor och trosor som jag???

Annars så har det varit fint väder idag. Skönt!!!

I morgon ska jag på ett möte i Västerås. Känns lite långt bort, men det blir nog intresant.

Ha det gott!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (7) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Erika

Kör försiktigt till västerås om du åker bil...

Postat av: VintageRetroPrinsessa

aj aj aj vattenkopper.
som du säger det bästa hade varit om dom insjunknade samtidigt.
Hoppas att dina barn ej blir alltför sjuka iallafall.

ha det finast mvh Jessica

Postat av: annemira

Stackar barn, hoppas det inte kliar alltför mycket. Kommer med fasa ihåg sonen som var mer eller mindre helt täckt av dessa otäcka kliande koppor. Han var väl sådär en 10-12 år när han fick det så hans kropp var större än din lillas och följaktligen fick det plats en enorm mängd koppor.Fick rådet att använda xylocain på för att lindra kliandet. Det hjälpte om jag inte minns fel. Hoppas i alla fall hon kryar på sig, och att storasyster inte får så många kliande koppor, om hon får det nu.

Mina barnbarn har bytt roller idag. Lillprinsen är mycket bättre och är en glad och livad fyr, precis som
han brukar men lillsessan är trött och febrig. hoppas bara att det går över lika fort på henne.

Och ja, saffranet kom fram och jag har pratat med en
otroligt nöjd son. Han har redan använt sig av det. Diskuterade en lång stund skillnaden mellan denna saffran och Santa Marias malda. Den var himmelsvid :-D
Tack så jättemycket för den Sunlinda.

Kram

Postat av: Storsan

Nu ska ju inte just JAG vara morbid... eller jo, förresten... kan inte hålla mig!!
*S*
En kompis till mig fick vattkoppor i vuxen ålder - av sina barn .
Ska bara räkna upp lite abnormt otäcka exempel på VAR: på ögonVITORNA, i munnen, inne i näsan och - håll i dig nu vännen... inne i, jaaa.... Storsan är en FIIIN flicka så hon avslutar precis här.
;o)
Kram!! (och försynta lyckönskningar)

Postat av: Susanne

Om det inte varit för att denne dj-ul hade samma trosor o strumpor som dig så hade jag kunnat garantera att det vore min son. Sen han flyttade så har vi en halverad tvättförbrukning. Du anar inte vad skönt det är.
Hoppas du har det bra och intressant i Västersås
/Grannen

Postat av: annemira

Hej Sunlinda!!!

Hoppas dina sjukllingar (eller är det fortfarande bara en?) kryar på sig.

Min glade son undrade om det kommer att finnas saffran att köpa genom dej även i framtiden. Han är lite rädd att helt plötsligt en dag bli tvungen att hålla till godo med Santa Maria. Det lockar honom
inte.

Ha de bra
Kram

Postat av: Sunlinda

Det är lite begränsat. Jag vet att vi har lite kvar, men inte exakt hur mycket.

Kram Sunlinda


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback