Valborg

Jaha, då var det Valborg igen då. Eller ska jag säga, en av alla helger som man som småbarns förälder glömmer bort. Helt plötsligt hör jag alla planera vad de ska göra på valborg, eller fråga vad jag ska göra. ÖHh....vadå???

Det enda jag och min man har pratat om är att vi är lediga. När barnen somnar ca 19 - 19.30 så blir det liksom inte så mycket mer sedan. Det blir myskläder i ett hörn av soffan. Och sedan får den som inte somnar se till att vi båda förflyttar oss in till sängen. Mer glaumoröst än så blir det nog inte.



Men på dagarna är vi desto effektivare. Upp senast klockan sju - DOCK INTE FRIVILLIGT!! En av oss sover iregel lite längre, men oftast brukar något av de små monstren se till att även denna förblir utan sin sovmorgon.

*****************************************************************************

Idag ska jag hinna med ett tandläkarbesök också. Inte kul, bara jobbigt, ont och dyrt!!!
Jag får inte samma medicin som Storsan innan, men om jag måste bedöva så får jag iallafall "Barn" salva innan de tar sprutan. Sådan salva som bedövar.

******************************************************************************

Sedan ska jag på utvecklingsamtal på dagis, gällande den minsta loppan. Hon som biter, nyper och slår alla barn som kommer för nära och som inte gör som hon vill.
Undra hur det går???

Trevlig Valborg allihopa!

Kram Sunlinda

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: annemira

Trevlig Valborg du också, det kan vara nog så mysigt framför TV´n i soffhörnan när barnen
har lagt sig. Vare sig man somnar först eller sist.
Kram, vi hörs!

Postat av: Storsan

Usch...
Mina piller tog slut men jag ska försöka spara nåt nästa gång! Jag lovar! *S*
Ha en fin valborg och första maj oavsett myskläder i soffan eller annat - och kraaam!!

Postat av: Erika

Ja vad skönt att nån erkänner att det är precis så det är att vara småbarnsförälder....

Postat av: Susanne

Idag kan jag känna att det hade varit skönt att vara småbarnsförälder. Nej föresten jag ändrade mig. Men jag är helt säker på att du är effektivare än mig i dag.
/Sussilusen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback