Trädgårdsarbete

Så var det åter dags för trädgårdsarbete. Igår var ett underbart väder och utemöblerna åkte fram. Altanen tvättades och en del rabatter blev lite ompysslade.

Just nu känns det som om vi är lite överallt och grejar. Förra året började vi att måla om huset - fortsätter i år. Vi köpte markiser - en kom upp, en kvar. Jag började att gräva bort en rabatt som ska läggas igen - får göra färdigt i år. Vi har en altan som skall rivas och så håller vi på att renovera ett badrum. PHU!!!!!

Undra om jag behöver vara tjänstledig ett tag, så vi hinner allt????

Men det blir fint i slutänden, även om det både känns och ser för djä.. ut just nu!

Hade vi mer pengar så skulle vi lägga om hela plattgången också - och byta till lite finare marksten. Men det blev en Greklandsresa i juni i stället, och det kan vi kanske behöva då, eller vad tror ni?

Kram!!

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Storsan

Livet handlar om prioriteringar...
Utlandsresa (sol, bad, god mat, retsina, glass, glass, vin, glass, vin...) kontra plattgång?
Du valde helt rätt!
*S*

Postat av: Erika

Jag vill åka utomlands och Janne bygga båthus - ni gör helt rätt....

Postat av: Susanne

Men du kan ju inte greja iordning trädgård, göra plattgång, renovera badrum, åka utomlands OCH ta ledigt. Det måste du ju förstå. Ledigheten kan jag står för om du vill så slipper du det, eller? Vi syns någongång i morgoneftermiddag för då kommer jag på kaffe.
/Sussilusen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback